Doorgaan naar hoofdcontent

Tangent - 1mk2

Dit is de nieuwste release op het Rotterdamse Mindtrick Records, en vandaag 2 dagen oud. Meestal ben ik zelf niet zo vlot met het luisteren van de nieuwste releases, maar voor "1 mk2" maak ik graag een uitzondering.

Het album is geïnspireerd op de geboorte van het Universum, met alle lawaai en schoonheid die daarbij hoort. Lawaai, geruis en ambiente soundscapes worden op een mooie wijze gecombineerd met waar nodig ondersteund door (minimale) beats. Een aantal tracks zouden inderdaad niet misstaan als een alternatieve soundtrack voor een film als 2001: A Space Odyssey. Niet dat er iets kan tippen aan de muziek van Ligeti zoals in die film wordt gebruikt, maar het geeft wel aan hoe je de muziek van Tangent zou kunnen plaatsen. Het zit qua stijl ergens tussen Alva Noto en Lustmord in, maar beter is om "1 mk2" zelf te gaan luisteren. Het is een mooie release die het de luisteraar niet altijd even makkelijk maakt, maar absoluut de moeite van het luisteren en kopen waard is.





Populaire posts van deze blog

New Order vs Venn - Ceremony

Soms zijn covers gewoon prima - Venn's versie doet het prima ten opzichte van New Order / Joy Division's origineel. Play loud! 👍

Ohja.. ik heb nog een blog ook!

Kom ik er vijf jaar later achter dat ik ooit een blog ben begonnen. Met muziek. Je verwacht het niet. Zoals Herman van V. al zei: "Je kunt altijd opnieuw beginnen." Ga ik doen. Het is nu midden in de nacht. Mooi plaatje voor dit moment dan maar, van Max Richter.